Tuesday, July 1, 2014

Take control over chaos



my Evernote screenshot

I am a person of chaos. I have a huge hard drive in my head and it remembers bits of details. At some point, the stress that I forget something became so disturbing that I had to find a solution. 'Have you ever heard of a notepad?' you might ask. Well, sure I have, but I was never a note taking person. I am always the first to loose (yes, literally loose) any shopping list, I've always left aevery scheduler I got at home/at work, so it was not a good solution for me. Besides, notepads are big/heavy and at some point there are no more blank pages left.
We are, however, in the 21st century and we have this amazing choice of apps which help make everyday life easier.
One of the apps that I use many times a day is Evernote.
It helps me take control over this inner chaos of mine. I put basically everything in there.
I have several virtual notepads (work, shopping lists, thing I want to buy etc.). I use voice notes, to do lists and the feature I love the most - handwriting. The writing interface is brilliant and my handwriting looks just the same as written on normal paper. And it appears on the screen with no delay! I love it for business meetings. If I still went to school I would take notes there as well.
What's also great about Evernote is it's availability on many systems. I have it on my Android Acer Iconia Tab tablet, PC, Nokia Lumia1020 and company devices iPad 3 and Blackberry Bold 9790. It synchronizes nicely and in an instant I have all devices updated with new notes.
The only thing I don't get about Evernote is that offline viewing is available only in a premium account.
Nevertheless, I strongly recommend it to people who need a place where they can safely store their notes, ideas, lists, links etc. It is a great solution for work and home use.

Jestem kobietą chaosu. Mam w głowie ogromny twardy dysk, który zapamiętuje mnóstwo szczegółów. W pewnym momencie stres, że o czymś zapomnę stał się tak duży, że musiałam coś na to poradzić. "Słyszałaś kiedyś o notesach", można by spytać. No cóż, pewnie, że słyszałam. Tylko, że ja nigdy nie byłam typem osoby notującej. Zawsze gubię (dosłownie gubię) listy zakupów. Kalendarze zostawiałam w domu lub w pracy, więc to nie jest rozwiązanie dla mnie. Ponadto, notesy i kalendarze są ciężkie i w pewnym momencie brakuje kartek.
Jakby nie patrzeć, jesteśmy w XXI wieku i mamy do wyboru szereg aplikacji, które ułatwiają życie codzienne.
Jedną z takich aplikacji, których używam kilka razy dziennie to Evernote.
Pomaga mi w przejęciu kontroli nad moim wewnętrznym chaosem. Wrzucam tam prawie wszystko.
Mam utworzonych kilka wirtualnych notesów (praca, list zakupów, lista życzeń itd.). Używam notatek głosowych, list zadań oraz mojej ulubionej funkcji - odręcznego pisania. Funkcja ta działa genialnie a moje pismo wygląda tak samo jak na papierze. I co najważniejsze, pojawia się na ekranie bez żadnych opóźnień. Uwielbiam robić nim notatki podczas spotkań służbowych. Gdybym jeszcze chodziła do szkoły, na pewno robiłabym notatki właśnie tam.
Evernote jest również ciekawą aplikacją, ze względu na dostępność na wielu systemach operacyjnych. Mam ją zainstalowaną na tablecie Acer Iconia Tab, na PC, na Nokii Lumii1020 oraz na urządzeniach służbowych - iPad 3 i Blackberry Bold 9790. Zawartość błyskawicznie się synchronizuje i w oka mgnieniu wszystkie urządzenia są zaktualizowane o nową notatkę.
Jedynej rzeczy, której nie ogarniam w Evernote to dostępność przeglądania notatek offline jedynie po wykupieniu konta premium.
Mimo wszystko, gorąco polecam tę aplikację osobom, które potrzebują miejsca, gdzie będą mogli gromadzić listy, notatki, pomysły. Evernote to świetne rozwiązanie do pracy jak i do domu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.